Julpyssel!

Håller pecis i denna stunden på att baka...! Jeppers, det gööör ja!
Under en svag sekund på mitt kära arbete idag så råkade jag lova Elli kolakakor...
Fast inte sånna vanliga, utan det ser typ ut som syltgrottor fast med kola fyllning...
blir nog jäkla gott bara det blir klart.
Tänkte vara lite effektiv och satte igång en smet fudge efter att kolasatsen var igång.
Fudgen skulle ta ca 30 min och kolan 45, så det var ju PRECIS!
Ahh, eller hur... Fudgen tog precis som planerat 30 minuter, men den var klar för drygt en halvtimme sedan... väntar fortfarande på att den där förbaskade kolan ska stelna på sig lite!
Formarna är klara och väntar på att bli fyllda!

I morgon ska Skrotas ha lucia på dagis.
Han har frågat mig flera gånger om han inte kan få vara Troll...
"Ska ni inte vara något som har med julen eller lucia att göra? Pepparkakor, tomtar eller lucior?"
"Neej mamma, man fick välja SJÄLV!"
Så det så... Men efter lite fin övertalning fick jag honom att gå med på att vara tomte.
Så vi har en alldeles ny dress i garderoben. Kommer bli toksötast!

I morgon är det även julkalajs på jobbet!
Kommer behöva ambulans hem som det ser ut på min systemkasse...
Nån som kan ha telefon redo åt mig!?

Njähää, nu ska jag kolla kolan igen...(hehe)

Pussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0