FANTASTISKT dålig på att skriva!

Blir helgupdate på helgupdate här, bara! Men iofs är det mest bara då det händer nåt... :)

Torsdag em åkte Elias till Fanbyn, passade Maria bättre iom jobbet och grejjer.

Så fredag morgon tänkte jag sova läänge då jag inte började jobba förrän vid elva.
Men såklart så går inget som man tänkt sig, och klockan sju ringde Catrin och väckte mig.
Aja, va skoj att prata lite med henne med jue, men ... *suck*
Lyckades slumra några minuter till, sen vaknade jag och *GAAH* STOOR tova i nacken fick mig att ta steget!!
Ringde till en närliggande frisörsalong och bokade tid en liten stund senare, gick dit och klippte av mig allt håret!!
Känns lite ovanligt, men skönt!


Chockade mina kollegor en aning, men det var skoj! :D
Efter jobbet på fredagen svirade vi snabbt om för att åka på Lailas Västernfest ute i Lundsjön.
Jag och Ewa skulle båda jobba på lördagen och lovade varandra att två glas vin fick räcka...
Ah, och som vanligt brister det i Maris självkontroll och redan i bussen på vägen DIT var den lilla kvoten överstigen!
Så då var det ju bara till att "köra på"! Det bjöds på äggtoddy, vin, öl och en andra massa smaskiga grejjer, och det är ju lite otrevligt att inte dricka när det bjuds, eller hur? ;)
Till middag bjöds det på taccos (mummmmma!) och sen var det frågesport.
Jag och Marie (Från Fanny) hamnade i samma lag och SJÄLVKLART, eftersom att jag är så bäst (Ok, du med Marie) så vann vi jue! :D
Till kaffet och morotstårtan (dreggeldroppar!!!) efteråt var det en tävling till, och den tog jag också hem, med delad första plats med värdinnans systeryster. I was HOOOT!
Däremot var jag inte lika grym på luftgevärsskytte, men det bjöd jag på!
Efter fikat blev det tyvärr dags att åka tillbaka mot stan!
Föjlde med Josse runt och skjutsade hem alla, blev bla en tur till Brunflo!
TACK LAILA OCH PONTUS FÖR EN KANON KVÄLL!!



Lördag morgon... MÖÖÖR!
Gick till jobbet en timme i förväg... Dammsög och tog VÄÄÄRLDENS längsta kaffepaus!
Dagen flöt ändå på fint, och när jag slutade gick jag hem och diskade och dammsög.
Träffade Sandra med syster på Shang Hai vid sju där vi njöt en fantastiskt god middag!
SPRANG hem till mig med toa besvär hos en av deltagarna, skyndade att fixa oss och for på kalas i Torvalla.
Blev inte kvar så länge utan åkte för att säga hej till "övriga gänget" som var på Körfältet och firade Christoffers födelsedag.
Även där blev vi rätt kortvariga.
Mattias kom och hämtade mig i sin Corvette... Jädrar anamma vad jag ÄLSKAR sånna bilar!
Åkte upp och hämta Sandra hemma hos henne, så KLÄMDE vi in oss i bilen. Var nog inte en enda millimeter mellan Sandra och taket på bilen, den är ju i alla fall INTE gjord för tre pers!!
Mattias skjutsade ner oss på Busstorget och så vinkade han godnatt, tråkfisen!!
Jag var in på PAUSE och lånade toa och snackade lort om Charlotte Perelli, sen gick vi på G3.
Fylkings spelade sin sista kväll och jädrarns vad jag dansade!
Tyvärr var sandra tvungen att gå ganska snart, så jag blev kvar själv.
Fick några "halv"skamliga förslag som jag vänligen men bestämt tackade nej till.
I ett av dem ingick det även ett litet hot, men det hade önskad effekt.
Rockade rumpan ända till stängning, sen gick jag hemöver med alldeles för trevligt sällskap i telefonen. :)

Söndag morgon, HUUUGA!
Elias kom strax runt tolv och vid ett hade jag lurat ut Hanna så vi mötte upp henne och gick bort på MAX.
Elias hoppade hoppborg och vi smaskade i oss varsin burgare, sen gick vi bort till ÖB fram och tillbaka. Handlade lite på matpiraten och sen traskade vi iväg mot Österäng.
Lade ut Elias snuttefilt och satte oss på gräset.
Blåste lite kallt men solen värmde gött!
Var något band som höll på att öva i en lokal i närheten.
Sol, gräsmatta och hårdrock...
Bara en KALL öl som saknades! Och en lugnare Elias då...
Men vi hann inte mer än komma hem så sov han!
Nu ska jag ha en LUUUGN och skön söndagkväll framför Tvn.

BIlder från änghänget:


Mammas sötplupp!

*smack*/M

Kommentarer
Postat av: Persson

men underbart söt han är lillkillen din:)

2008-05-25 @ 20:16:32
URL: http://johannadoristjorven.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0