Helg update!

Börjar med det tror jag...
... Lördag morgon vaknade jag tidigt och tog ner mig Maja, Linus och Elias ner. Vi kikade lite på tv och åt frukost, sen var pojkarna ute och tulade på ett tag.
Eftermiddagen lagade jag kalas god älggryta med massa godsaker i :P. Sofie och Robin åt med oss men åkte snart hem igen. Pappa och Anneli skulle på 50års fest så jag satt barnvakt åt Maja.
Det var fullt ös när hela sällskapet ramlade in vid halv tolv och skulle spela rapparkalja!
Jag hade börjat kika på en film, men gav upp det ganska snart och gick till kojs istället...

Söndag morgon gick jag, Maja och Elias upp och åt frukost. Sen klädde vi oss och gick på promenix ner till farmor Kerstin. Både Maja och Elias gick hela vägen. För att va Elias var det väl inte så ovanligt kanske, men det var RIKTIGT bra gjort av Maja!!
Gick hem efter vi fått oss varsin bulle, så tog vi fyrhjulingen ner till Lars och Maria en sväng. Där blev Elias kvar en stund och jag och Maja nöjesåkte en sväng innan vi vände hemöver.
Runt ett kom Marie S och hämtade mig och Elias , så for vi in mot stan!
Premiärhandlade lite på "nya" (jaja jag vet att jag inte är världens snabbaste) ÖB, sen tog vi en snabbis på Rusta och Coop, inhandlade massa godsaker som vi smaskade i oss framför tv:n! :P

Måndag morgon.... LEDIG! Elias sov till strax efter åtta, vilket innebar sovmorgon för mig och Marie med.
Steg upp och gjorde frukost, åt och gick ner på stan. Där träffade vi Lena och Agnes. Åt på tehuset och sen vandrade vi några varv på stan.Hann träffa Ylva en sväng med! Marie åkte hem vid fyra, då lagade vi middag. Jag, Lena, Hanna, Sofie, Robin och Elias smaskade i oss maten sen satt jag och Lena och snacka dop och barn och grejer i soffan fram till klockan var strax vid nio. Då åkte hon och Agnes hem, och Elias block somnade i min säng.
Jag satt uppe en liten stund till och slöglodde på tvn innan jag la mig.

Idag har jag jobbat!
Har haft att göra hela dagen, och det är alltid skoj! :)
De ringde från dagis strax vid halv elva och ville att jag skulle komma med byxor till Elias, han hade kissat ner sig.
Jag var själv i butiken idag och hade ju absolut ingen möjlighet att komma ifrån!
Som tur var kunde Hanna det, så jag skickade ner henne. OTROLIGT mycket tack!!

Efter att jag stängt och räknat kassa och grejjat så väntade dagis fröken Ellinor och min lille Elias på mig utanför jobbet. Ellinor gick hem och jag och Elias gick och köpte varsin macka på SUBWAY.
Sen travade vi hemöver och åt tillsammans framför tvn.
"Vi e busi mamma!" sa Elias. Jajjemen, killen, vi e busí!
Nu sover han gott i sin säng.
Jag har dragit på en tvättmaskin med kissbyxor och städat ihop lite leksaker och sånt tjaffs.
Tänkte diska med men jag tror f*n jag väntar med det till i morrn, och lägger mig och slökollar på Äntligen Hemma istället!

Laddar inför Bonde söker fru, Bara EN dag kvar nu!! :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Fick mig en liten tankeställare om hur bra dagis vi har, de skulle aldrig ringa efter en om man glömt fylla på kläder och det inte har extrakläder när det behövs. De har lådor med massa extrakläder som man får låna i så fall, helt perfekt =)

2008-05-20 @ 20:16:35
URL: http://frubystrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0